گفتگوی اصناف با دولت 
برای تسهیل پرداخت مالیات 
جامعه اصناف گفتگوهای خود با مقامات دولتی را برای تسهیل در شیوه تعیین و اخذ مالیات شروع کرد.
 به گزارش خبرنگار ما دیروز نشست مشترک میان نمایندگان تشکل‌های بزرگ صنفی با رئیس سازمان امور مالیاتی در تهران برگزار شد و دو طرف خواسته های خود از یکدیگر اعلام کردند.
سیدمحمدهادی سبحانیان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست با ابراز اطمینان به فعالان صنفی گفت: این سازمان به‌دنبال تحول در نظام مالیاتی با هدف هوشمندسازی و عدالت مالیاتی است و نگاه درآمدی به جرایم مالیاتی ندارد. وی ادامه داد: جرایم مالیاتی برای تفکیک مودیان خوش حساب از بدحساب و ابزاری برای افزایش تمکین مودیان است. از طرف دیگر برای حمایت از تمامی مؤدیان و بخصوص فعالان صنفی رویه‌های دشوار قبلی را حذف کرده ایم.
 سبحانیان گفت: تحول نظام مالیاتی به سمت هوشمندسازی در راستای رفع تبعیض و ارتقای عدالت مالیاتی و تسهیل امور مودیان و فعالان اقتصادی است. به گفته وی، تمدید مواعید انجام تکالیف مودیان و اصناف توسط سازمان امور مالیاتی در راستای حمایت از انصاف و بازاریان بوده و مطالبات اصناف و اتحادیه ها، در حد و چارچوب اختیارات سازمان امور مالیاتی حل و فصل شده و بعد از این هم ادامه می یابد.
 سبحانیان گفت: برای انجام تکالیف قانونی الزاماتی وجود دارد که باید مورد رعایت قرار گیرد. وی ادامه داد: از اول دی تمام صورت‌حساب باید به شکل الکترونیکی صادر شوند و به هیچ وجه سایر صورتحساب ها مورد قبول سازمان امور مالیاتی نیست. همچنین تا پایان امسال تمامی صنوف باید قانون مالیات بر ارزش افزوده را اجرا کنند.
گزارش خبرنگار ما می‌افزاید، حمیدرضا رستگار رییس اتاق اصناف تهران هم در این نشست با اشاره به مشکلات فعالان صنفی گفت: آئین نامه معافیت های مالیاتی در کشور نیازمند اصلاح و ساماندهی است. رستگار افزود: بیان مطالبات و دغدغه‌های اعضای اتحادیه‌ها و اصناف در مورد مسایل مالیاتی به خصوص نحوه اجرای سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، دادرسی مالیاتی، تبصره ماده ۱۰۰، اینتاکدها، آموزش مودیان و برخی معافیت ها  صرفاً با هدف کمک به دولت برای ارتقای نظام مالیاتی و افزایش مشارکت فعالان صنفی در پرداخت درآمدهای مالیاتی است.

شاخص بورس ۳۵ هزار واحد رشد کرد 
 شاخص بورس تهران دیروز (دوشنبه، ۲۶ آبان‌ماه) برای سومین روز متوالی در هفته جاری با رشد مثبت ۳۵ هزار واحدی و با ایستادن در تراز سه میلیون و ۱۷۴ هزار واحد به کار خود پایان داد.
به گزارش ایرنا، شاخص هم وزن نیز ۷۵۶۶ واحد مثبت شد و به ارتفاع ۹۲۲ هزار واحد صعود کرد.
ارزش کل بورس تهران به میانه کانال ۹۴ هزار هزارمیلیادر تومان رسید به گونه ای که ارزش معاملات امروز با ۶۰۰ هزار میلیارد تومان، چهار برابر میانگین ماهانه (۱۵۳ هزارمیلیارد تومان) بود. ارزش معاملات خُرد نیز دیروز به حدود ۹ هزارمیلیارد تومان رسید.
گروه شیمایی ها (پتروشیمی) این روزها با افزایش اقبال خریداران سهام مواجه شده اند به گونه ای که چند نماد اصلی این گروه در روزهای اخیر با افزایش ارزش سهام مواجه بوده اند. چشم انداز قیمت سهام شرکت های پتروشیمی در روزهای آینده با توجه به افزایش قیمت خوراک این تولیدکننده ها در مهر ماه از سوی وزارت نفت که در رشد قیمت محصولات این شرکت ها و نهایتا در صورت های مالی ماهانه آنها لحاظ خواهد شد، احتمالا به افزایش ارزش سهام این شرکت ها در روزهای آتی منجر می شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی